1. Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року.// Указ президента України № 344/2013 від 25.06.2013

2. Стратегія сталого розвитку "Україна - 2020"// схв. Указом Президента України від 12 січня 2015 року №5/2015 

3. Галузева концепція розвиту неперервної педагогічної освіти// Наказ Міністерства освіти і науки України від 14 серпня 2013 р. № 1176

4. Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності//Наказ МОНУ від 07.11.2000р№ 522

5. Про затвердження галузевої Концепції розвитку неперервної педагогічної освіти// Наказ МОН України від 14.08.2013 р. № 1176

6. Про затвердження кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів//наказ МОН України від 01.06.2014№665

7. «Щодо здійснення вчителем науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи»// Лист МОН України від 11.11.2014 № 1/9-586

8. «Про неухильне дотримання принципів гарантування свободи педагогічної діяльності вчителя»// Лист МОН України від 05.12.2014 № 1/9-730 

 
Витяг з Положення про загальноосвітній навчальний заклад // затв. постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. N 778

Статті:
38. У гімназії (гімназії-інтернаті), ліцеї (ліцеї-інтернаті), колегіумі (колегіумі-інтернаті), спеціалізованій школі (класі) з поглибленим вивченням окремих предметів навчально-виховна робота поєднується з науково-методичною, науково-дослідною та експериментальною роботою. 

49. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють. 

85. Педагогічні працівники закладу мають право: 
  • самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров'я учнів; 
  • брати участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів закладу та інших органів 
  • самоврядування закладу, в заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи; 
  • обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації; навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників; 
  • проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації; 
  • проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу; 
  • вносити керівництву закладу і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення навчально виховної роботи; 
  • на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства; 
  • об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством; порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності. 
86. Педагогічні працівники закладу зобов'язані: 
  • забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти; 
  • контролювати рівень навчальних досягнень учнів; 
  • нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим МОН, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника навчального закладу; 
  • сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я; 
  • виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі; 
  • виконувати статут закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту); 
  • брати участь у роботі педагогічної ради; 
  • виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб; повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу; 
  • готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами; 
  • дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків; 
  • постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури; 
  • виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою; 
  • вести відповідну документацію. 
95. Керівник закладу:
  • здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і валіфікаційного рівня працівників; 
  • організовує навчально-виховний процес; забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів; 
  • відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу; 
  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи; 
  • забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки; 
  • розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами; підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів; 
  • сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до навчально-виховного процесу, керівництва учнівськими об'єднаннями за інтересами; 
  • забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства; 
  • вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків; 
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів; 
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання; 
  • щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу. 
98. Педагогічна рада розглядає питання: 
  • удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу; 
  • планування та режиму роботи закладу.