Головна » Статті » Мої статті

Погляд на себе і в майбутнє

Мої цінності й ідеали

         

    Особлива частина моєї  роботи - це патріотичне виховання школярів. Я підтримую думку авторів методичних рекомендацій   Міністерства освіти і науки України в умовах нових суспільно-політичних реалій усе більшої актуальності набуває виховання у молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни та активної громадянської позиції.

       У міністерстві наголошують, що важливим є те, щоб кожен навчальний заклад став для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві. Майже кожен мій урок спрямован на формування соціокультурних компетентностей: готовності учнів до захисту Вітчизни, виховання національної самосвідомісті, вміння осмислювати моральні та культурні цінності, історію, звичаї, обряди, повагу та любов до державної мови й українського народного фольклору ("Де народився, там згодився"), повагу до державних символів – Прапору, Гімну та Гербу, пізнавальної зацікавленісті до історії України, історії рідного міста, історії рідної школи та розвитку сучасних інформаційних технологій у рідному краї, привчання працювати творчо, виховання старанності, громадської активністі у житті класу, школи, міста. 

     Ще одним моїм напрямком національно-патріотичного виховання є формування моральних якостей особистості, культури поведінки, розвиток мотивації до праці.

    Саме над цим потрібно працювати постійно, формуючи у підростаючого покоління знання, уявлення та переконання про правила людського співіснування у відповідності з принципами і нормами моралі, права, естетики. Виховуючи у молоді уявлення про загальнолюдські цінності, вчити її регулювати свою поведінку у відповідності з цими цінностями, жити за принципами доброти і милосердя, терпимості, поваги і гуманності по відношенню до інших.

        Ось такими якостями я хотіла би, щоб володів кожен мій учень. Я зроблю для цього все, що в моєї компетентності.

Мої життєві плани

 

        Я – учитель. І це не професія, це особлива місія, особливий склад душі та розуму, це – терпіння, відповідальність, примножене знаннями. Найголовніше в моїй місії – розуміти учня, прий мати його таким, який він є. "Ви для дитини, а не вона для вас; ви повинні пристосуватися до її природи, до її духовного стану",- писав М.Добролюбов. А також створювати психологічний комфорт, щоб і учні, і я від уроку отримували задоволення.  

   Моя професійна мета – виховати людину, здатну жити і діяти в стрімкому мінливому світі, реалізуючи свої творчі  можливості, зберігаючи толератність і шляхетність. Американський фізик-теоретик і відомий вчений, засновник теорії струн, автор науково-популярних книг Мітіо Каку зазначає: "Найголовніше – навчання вже не базуватиметься на запам'ятовуванні. Зовсім скоро комп'ютери й окуляри Google Glass трансформуються в крихітні лінзи, що надають можливість завантажувати всю необхідну інформацію. З одного боку, не потрібно буде перенавантажувати мозок непотрібними знаннями, основний відсоток яких, як показує практика, згодом не використовується. З іншої – розумовий резерв, що звільнився, переорієнтується на розвиток здатності думати, аналізувати, аргументувати і приймати рішення."

    Моє завдання – стати прикладом для наслідування, постійно самовдосконалюватися, шукати нові знання. Бути учителем, який здатен проектувати освітнє середовище дитини, класу, школи, створити оптимальні умови для творчої самореалізації кожної особистості.  Я відкрита до інноваційної професійної діяльності, намагаюся оволодіти необхідним рівнем методологічної культури і  прагну до безперервної освіти протягом усього життя. Август-Вільгельм Шеер, німецький експерт зі створення бізнес-аплікацій вважає, що замість відвідування розрізнених курсів підвищення кваліфікації, університети розпочнуть пропонувати пожиттєвий контракт на навчання. І тоді виші приймуть роль особистих консультантів та радників протягом усього життя. Як тільки така послуга буде здійснюватися, я обов'язково підпишу контракт.

     У наш час головним завданням вчителя, на мою думку,  є не просто навчити, а навчити вчитися, тобто показати найбільш зручний шлях отримання інформації, її аналізу та застосування. Мітіо Каку писав: "Аби домогтися реального успіху, потрібно розвивати ті здібності, що недоступні роботам: креативність, уяву, ініціативу, лідерські якості. Суспільство поступово переходить від товарної економіки до інтелектуально-творчої."

         Мої першочергові плани на сьогоднішній день: 

     1. Продовжувати впровадження "навчання навпаки", суть якого у тому, що учні слухають теоретичний матеріал вдома, а завдання виконують у школі, де у мене є можливість все пояснити і допомогти з розв'язанням.

    2. Запровадити обмін освітнім досвідом, залучаючи всі бажаючи школи, створивши єдиний блог на початковому етапі СШ№40 і СШ№5 (учитель Єрьоменко О.М.)

        3. Створювати і впроваджувати нові ігри, у ході яких учневі буде здаватися, що він грається, а насправді - вивчає щось нове.

     4. Застосовувати експерементальні системи, які будують особисту модель освіти для кожного учня.

   Ще одним моїм завданням як учителя є зробити учня самостійною, відповідальною, стійкою до життєвих випробувань особистістю. Сьогоднішній і тим більше завтрашній день ставлять перед учителем нове завдання: здійснити перехід до моделювання у дітей цілісної картини світу, системного мислення. Для цього я повинна вийти «за межі» предмету і вчити дітей співпрацювати, досліджувати проблемні ситуації і знаходити оптимальні способи їх розв'язання, розробляти проекти та втілювати їх у життя. Одним словом, розвивати універсальні навчальні дії. Адже хто, як не вчитель, навчить дітей бачити і любити людей, любити свою країну, нарешті, любити життя. Вольтер говорив: «Ні на що не годиться той, хто годиться тільки для себе». Я повинна допомогти дітям відчути себе потрібними, а значить, відчути себе частиною єдиного українського народу.

   І тоді з гордістю зможу сказати: «Я виховала громадянина, патріота України!»

  

Мій девіз на новому етапі життя

Почніть робити те, що потрібно. Потім робіть те, що можливо. І ви раптом виявите, що робите неможливе. - Св.Франціск Ассизький

Категорія: Мої статті | Додав: Na (26.10.2016)
Переглядів: 303 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar